Denne spalten het tidligere Alternative fakta, som fortsatt er kategori-betegnelsen. I Alternative fakta lå vekten ofte mer på det alternative enn på fakta. Her i Virtuell virkelighet kan vekten ligge mer på det virtuelle enn på virkeligheten.
Navneskiftet ble forklart i siste utgave av Alternative fakta 15. januar 2021.
Vv 1: Ungdom. I likhet med pave Frans er bloggeren klar – til å delta på verdens ungdomsdag i Lisboa i begynnelsen av august (hvis de slipper inn hedninger). Men i motsetning til paven har bloggeren ikke tenkt å gå dit, slik Aftenposten påstår at paven skal gjøre. Det er kanskje snakk om en oversettelse fra engelsk go?
.
.
.
֎֎֎
Vv 2: Krim. Ikke bare Bjørnar Moxnes’ solbrille-tyveri, men også hvordan partiet Rødts styrende organer behandlet saken etterpå, har gitt anledning til overskrifter som til en viss grad avspeiler politiske holdninger. Overskriften som gjengis her, av er fra iNyheter. Der sto det også om Bergens-«maleriet» som skulle forestille Moxnes. Det ble omtalt med overskriften Moxnes-maleri stjålet.
֎֎֎
Vv 3: Solidaritet. Av Aftenpostens omtale ved siden av kan det se ut som heller ikke Rødt tok ordet i stortingsdebatten da representantenes lønn ble vedtatt nylig. Partiet stilte seg dermed solidarisk med de fattige – de som må stjele for å overleve.
.
.
.
.
֎֎֎
Vv 4: Fotball. Da fotballaget Vålerenga nylig hentet ny trener fra erkerivalen Lillestrøm, vakte det en viss oppsikt. Hverken treneren eller de som ansatte ham, kan ha lest Aftenposten-sitatet ved siden av.
֎֎֎
Vv 5: Mat. Etter de nye kostholdsrådene fra Helsedirektoratet kom den store matvaresaken: Pølsebrødene fra Coop. Blant andre iNyheter skrev om dette.
֎֎֎
Vv 6: Uheldig. Stakkars uheldige Person har igjen fått en overskrift i Budstikka:
֎֎֎
Vv 7: Plassert. Aftenposten antyder på lederplass hvor ca. halvparten av befolkningen hører hjemme.
.
֎֎֎
Vv 8: Flagg. Flagget er ikke et varmeteppe, og skal følgelig heller ikke brukes som det. Dette gjelder uavhengig av status, kjønn og hudfarge.
֎֎֎
Vv 9: Budsjett. Et reklamebyrå viser i Aftenposten at det foretrekker kunder som vil bruke markedsføringsbudsjettet på innholdsløse annonser.