E-postutveksling med Aftenpostens kundesemter etter flere merkelige tekstmeldinger gjennom vinteren:
__________
Sendt: 24.01.2023 13:11:14
Til: abonnement@aftenposten.no
Sist lørdag (21. januar) fikk jeg tekstmelding fra Aftenposten om at avisen var forsinket «p.g.a. vanskelige kjøreforhold». Etter min vurdering var det denne dagen vanlig vinterføre, og værstatistikken viser 0 mm nedbør. Tilsvarende melding har jeg fått flere ganger tidligere i vinter: 17. desember (2,4 mm nedbør), 3. januar (0 mm nedbør), 6. januar (2,9 mm nedbør) og 14. januar (6,2 mm nedbør). Hva er Aftenpostens kriterier for vanskelige kjøreforhold?
__________
2023-01-24 13:22 skrev Aftenpostens kundesenter:
Hei
Takk for din henvendelse!
Siden budet oftest kjører om natten på grunn av været kan det oppleves vanskelig å komme frem med avisen.
Det kommer helt an på budets erfaring og kjennskap med vinter kjøre,
om de føler seg trygg på å kjøre frem til leveringsstedet.
Vi beklager forsinket levering av avis, takk for at du gjør oss oppmerksom på dette!
Ønsker deg en god dag videre!
Vennlig hilsen
Saida
____________
Sendt: 24.01.2023 22:54:57
Til: Aftenpostens kundesenter
Mitt spørsmål var: Hva er Aftenpostens kriterier for vanskelige kjøreforhold?
Det jeg får ut av svaret, er at Aftenposten ikke har noen slike kriterier, men overlater til sjåføren å vurdere dette, og at sjåføren ikke nødvendigvis har erfaring med vanlig vinterføre.
Aftenpostens abonnenter betaler for å få avisen levert før kl. 06.00. Slik jeg tolker svaret jeg har fått, er dette en forpliktelse Aftenposten ser bort fra i og med at man har ansatt sjåfører som ikke behersker vanlig vinterføre.
__________
2023-01-25 11:04 skrev Aftenpostens kundesenter:
Takk for din henvendelse.
Det stemmer at avisen skal leveres før kl 07:00.
Men på grunn av dårlig vær og mye sykdom hos budet, blir det dessverre en del forsinkelser.
Vi har meldt videre og distribusjonen prøver sitt beste at det ikke blir forsinkelser.
Vi takker for forståelsen og håper på en presis og stabil levering fremover.
Med vennlig hilsen
Ahmed
Aftenposten Kundesenter.